čtvrtek 14. března 2013

Sada karet se slovíčky - Základní slovní zásoba ANGLIČTINA

Dneska se zabředneme do tajemných vod vzdělávání. Ale jenom trošku, nebojte, na své si přijdou angličtináři, především (věční) začátečníci. V Kiku se čas od času opravdu dá narazit na fajn věci, přesně tak, jako se mi to podařilo asi před týdnem. 


Za cca 100,- korun jsem si pro své studenty pořídila tuhle krabičku. Tedy pořídila jsem ji především ze zvědavosti, že ji opravdu využiju jsem se rozhodla až pak. :D Podle obalu se dozvíte, že "[t]ato sada umožňuje optimální procvičování slovíček všem, kteří chtějí úspěšně a efektivně rozšířit svou slovní zásobu v angličtině a tempo učení přitom přizpůsobit vlastním potřebám." Jestli to opravdu k něčemu je, prodiskutuju až později. Nejprve se mrkneme do útrob tohohle pomocníka. Uvnitř krabičky najdete:


Opravdu stručný přehled gramatiky, mini-audio CD, kartičky se slovíčky, pořadač se čtyřmi dělícími zábranami, a návod k použití.

- Přehled gramatiky je fakt tak jako letem světem, co se mi líbí nejvíce, je seznam předložek s příklady, a slovosledy anglických vět. Moc okecávání a vysvětlování tam nenajdete, vše je řešeno přes jasné příklady.
- CD obsahuje jenom zvukové stopy s frázemi v AJ a jejich českými ekvivalenty, nic zvláštního.
- Karty se slovíčky jsou fajn, jak můžete vidět dole na fotce, obsahují anglickou verzi slova, výslovnost a příklad. Z druhé strany je český překlad. Kartičky si sami musíte natrhat, ale jde to velmi snadno.
- Natrhané kartičky si pak urovnáváte do pořadače, a ještě si je můžete oddělovat těmi červenými zábranami, např. podle toho, kde jste naposledy skončili, nebo co už umíte.
- Návod k použití obsahuje rady a doporučení k tomu, jak s kartami pracovat a jak se z nich učit. Najdete tu také přepis výslovnosti, tzn. IPA znaky i s příklady a českým vysvětlením. Součástí je i miniseznam nejpoužívanějších nepravidelných sloves.



Shrnuto podtrženo je to fajn věc, a určitě vám můžu koupi této krabičky doporučit. Samozřejmě to šlo udělat i lépe. Když jsem projížděla těch 500 vybraných slovíček, zjistila jsem, že některá z nich prostě nejsou až tak moc používaná, a určitě se dala nahradit jinými, použitelnějšími. "Základní slovní zásobou" bych to asi nenazývala, ale umět zrovna tahle slovíčka se určitě neztratí. Vaší kreativitě se meze nekladou, a "slovníček" si můžete doplnit o své vlastní kartičky.

V Kiku si krom této sady můžete pořídit ještě krabičku s obchodní angličtinou, kterou jsem nebrala, protože bych ji nevyužila. Ale pokud je vedená ve stejném stylu, někomu, kdo se tomu tématu věnuje, by se mohla hodit. Zuzi, nekupovala jsi si ji náhodou ty? Co nějaká recenze, hm? :))

C U L8R ALLIGATOR (:D),


M.

7 komentářů:

  1. tvl kde ty na ty dealy chodíš to samý ten štětec suprovej dneska :D hlavně že mám ten samej z MACu za 1500 ... lol.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zas tak hustý to není, jenom náhoda, vlastně na ty věci narazím jen ve chvíli, kdy hledám něco naprosto jiného. :D

      Vymazat
  2. Zejtra jedu do KiKu se podívat zda to najdu i tady v Plzni! Je to boží a využila bych to jak pro sebe, tak na doučování :) Děkuji za tip!

    OdpovědětVymazat
  3. Jo jo, ja obe tyhle sady mam, ono je to zbozi puvodne z Lidlu...tam to opakovane prodavaj uz par let :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna jsem si na ní vzpomněla, jak jsem jí v kiku viděla ale zrovna jsem toužila po němčině a teď se tluču do hlavy, že jsem si nekoupila angličtinu, protože nějak začínám zapomínat právě tyhle jednoduchá obyčejná slovíčka ,která nahrazují těžší slovíčka z odborné angličtiny a pak se neumím vyžvejknout s obyčejnou větou :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se to tam zas časem objeví. Nebo jak píše Zuzka - možná je někdy zase nabídne Lidl. :)

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.