pondělí 15. října 2012

XL-XXL-XXXL +size - kde nakupuju?

Člověk s velikostí mimo "normu" to nemá v ČR lehké. A je jedno, jestli je nafouknutý nebo vyfouknutý (ok, tohle bylo slabší přirovnání, ale co už). Osobně teda nemůžu mluvit za hubenější část populace, ke které jsem nikdy nepatřila a patřit nebudu, nicméně mám kolem sebe pár ultraštíhlounkých kamarádek, se kterými jdu občas nakupovat, a tak můžu poměrně s čistým svědomím říct, že to máme víceméně stejně na hovno - dámy prominou. 

Logicky se tedy dneska mrkneme na velikosti z opačné (mojí) části spektra. Vždycky jsem marně bloudila ve vodách českých blogů a zoufale hledala nějakou stránku, která by se pokoušela poskytovat pohled na módu pro nás tlustější, dávala dohromady odkazy na +size obchody s oblečením a podobně. Ne, nikde nic. Pokud si teda zároveň nechci přečíst, jak se prodietit do menších velikostí, nebo jak bych se MĚLA oblékat podle tvaru těla, abych někomu náhodou nepropálila díru do sítnice. Jasně, něco samozřejmě existuje, pár fór, pseudostránek, nebo třeba blog Baculka na lovu. Jeho majitelka ale nepíše jenom o módě, trochu se v těch článcích ztrácím, není to prostě úplně to, co bych si představovala. Na jiný blog podobného rázu jsem nenarazila, pokud nějaký takový poklad existuje, vyveďte mě prosím z omylu. 

No a když pátráte po obchodech s XXL módou, je to peklo. Buď je to nechutně předražené, nebo nechutně nechutné, nebo nechutně neoblékatelné (čti SHIT), ideálně kombinace všech tří. Sama jsem si tedy postupem času začala střádat odkazy, které projíždím vcelku pravidelně, a očumuju, kde co mají nového. Už jich je vcelku dost, tak jsem se rozhodla je dát dohromady. Třeba to pomůže někomu, kdo je ve stejné situaci, jako já kdysi. Ještě si dovolím upozornit, že odkazy na všechny stránky tu jsou čistě z mojí vůle/zkušenosti/uvážení a nejsou řazeny podle oblíbenosti. Nikdo u mě o reklamu neprosil. 

Takže kde nakupuju a vybírám? Rozdělme si to do dvou kategorií - kamenné obchody a online obchody. Obojí má své výhody a nevýhody. Já osobně preferuji online nákupy, čistě proto, že u nás nemám KAM chodit nakupovat. A taky proto, že u pc do toho můžu déle v klidu čučet.

Kamenné obchody:
  • C&A - Jejich XL koutek jsem tu nedávno chválila, dají se tam sehnat pěkné věci. Větší velikosti se vlastně dají sehnat i v normálních kolekcích, ale musíte hrabat. A občas se to chce pozastavit nad poměrem ceny a kvality. 
  • Takko - Platí to samé co u C&A, jen mi ten výběr připadá o něco menší.
  • Tesco F&F - Krásné věci, krásné ceny. Ale ne všude mají takový výběr velikostí a zboží. Netuším, jestli F&F funguje s XL koutkem i samostatně (možná Praha?). Slevové akce vedou.
  • KIK - Přestaňte se smát, díky. :D Ne, musíte hrabat, ale dají se zde sehnat krásné věci, dokonce ani ne takové shitky, a když chytnete výprodej, tak si můžete zpívat.
  • Lindex - Jednou jsem v něm byla v Praze. Ceny jsou sice vyšší, ale s nimi i kvalita. Aspoň u některých kousků, co jsem viděla. Legíny od nich mi drží už asi třetím rokem. Ale člověk musí chytnout kolekci, která mu sedne. Update - už mají i eshop 
  • H&M - Jejich +size koutek taky stojí za zmínku. Ale zase - poměr ceny a kvality je někdy poněkud hodně mimo. Ale to se dá o háemku říct tak nějak obecně. Škoda, že ten koutek není i v PCE.
  • KappAhl XLNT - Dražší, nenápadnější, a opět jen v Praze.
  • Next +size fit - V Praze se prý dají větší velikosti sehnat, případně na prodejně objednávají. Osobní zkušenost ale nemám. Opět trochu dražší obchod.
Z kamenných to je asi vše, ještě se kamarádka hodně zmiňuje o Marks and Spencer, kde by měli mít větší velikosti, ale odtud taky zkušenost nemám.

Online obchody ČR: 
  • Maxilady - Trochu dražší záležitost, věci jsou objednávané z UK, ale sednou.
  • Halens XXL - Zboží ze zahraničí (obchody budou uvedeny v další kategorii), připadá mi dost předražené. Ale pokud nemáte hluboko do kapsy, kupujte si co chcete, máte možnost zboží vrátit bez vyšilování s posíláním do zahraničí.
  • Beate Uhse Queen Size - Něco pro prasandy. :D Spíše spodní prádlo, zahraniční velikosti, takže berte radši větší než menší.
  • SoSexy - Pro bohatší prasandy. :))
  • CorsetHeaven - Korzety i větších velikostí. Většinou tedy z ebaye atd, ale majitelka vám je oměří a poradí s výběrem.
  • Velikosti XXL - Zboží z UK, nevýhodou je omezené množství kusů a velikostí. Výhodou jsou přesné popisky rozměrů a normální ceny.
  • XXL Nadměrné velikosti - Odtud jsem ještě nic neobjednávala, připadá mi to drahé a nelíbí se mi to, ale sem tam se i tady dá najít něco ucházejícího.
  • Petrklíč - To samé co výše. 
  • Nadměrné velikosti XXL - Podobný obchod jako 2 odkazy výše.
  • Bonprix - To je snad už klasika. Nicméně zase pozor na kvalitu a cenu. A velikosti. Vyplatí se spíš objednávat ve velkém, a pak prostě vrátit to, co nesedí. A vychytávat akce na poštovné.
  • OTTO - To samé co Bonprix, jen v dražším.
  • Móda pro baculky - Mix outletu a secondhandu. 
  • Megasecondhand - I v sekáčích ráda hledám, občas se dají najít fajn kousky, co vypadají jako nové. Tento uvádí přesné rozměry a je možnost vyhledávat přímo podle velikostí.
  • DANIKA - Další 2ndhand.
  • Second - Secondhand a outlet.
  • Brumla - Sekáč. Člověk musí hrabat, je to trochu nepřehledné, ale čas o času se poštěstí.
  • Outlet levně - Outlet, kde se občas dá narazit i na větší velikosti.
  • Kosáček - Oblečení z druhé ruky, při hledání se narazí i na větší velikosti. Hodně levné.
  • AUKRO - Klasicky musíte hrabat nebo vědět, co chcete. A dávat si pozor na lidi, ptát se. Je to spíš o štěstí. Ale překvapivě se tu dají sehnat krásné nové věci za pár šušňů. Přikládám i seznam oblíbených XL prodejců (někteří nemají vystaveno pořád). Od všech níže uvedených jsem nakupovala a jsou spolehliví.
Online obchody zahraniční:
Všechny níže uvedené obchody zasílají do ČR, nebo tak alespoň měly uvedeno na stránkách v době, kdy jsem odkazy sbírala.
Fler.cz a kamenné obchody specializované na "baculky" a "boubelky" tu ani zmiňovat nebudu. Není to můj styl, to oblečení se mi nelíbí. Ale proti gustu... 

Snad jsem na nic nezapomněla. Pokud víte o nějakých dalších obchodech, ať už online nebo kamenných, směle mi je doporučte, vždycky se ráda podívám a případně doplním ke článku. To samé platí o blozích. 

Hadrům 3x zdar!


M.

(aktualizováno 1.3.2013)

4 komentáře:

  1. ta poznámka o fleru nakonci :D:D:D
    ....
    nedávno jsem mu chtěla dát ještě jednu šanci, tak jsem si do vyhledávače zadala "kalhoty". Asi budeš hádat, co na mě vyskočilo...
    http://www.fler.cz/zbozi/turky-dovolena-2-2713327
    - tady si nedovolím hádat u jaké velikosti by ty kalhoty vypadaly tragičtěji, jestli u xxl nebo u xxs. Každopádně ten název "Dovolená" asi znamená "dám si dovolenou od soudnosti a vezmu si místo kalhot toto"
    - no a tohle asi postačí bez komentáře :-D
    http://www.fler.cz/zbozi/bloomerky-c-5-z-jemneho-platna-modrobile-2907976
    ....
    Takže s flerem jsem to už opravdu nadobro vzdala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fler je kapitola sama pro sebe, jako mít velikost XS nebo S, tak bych si tam snad i vybrala, některé kousky jsou pěkně šité a mají nápad, ale to je prostě na hodiny hrabání a určitě se to netýká kalhot... No a v mojí velikosti to tam je samá batika nebo vydojený neforemný cosi. :)

      Vymazat
  2. Ahoj jestli můžu poradit ohledně blog takmiluju tyhle http://www.leblogdebigbeauty.com/ http://yffconference.tumblr.com/ a tenhle obzvlášť!: http://girlwithcurves.com/ ....ale měj odvahu nosit to co děvčata v USA, kde na tebe nikdo nečumí jako tady že :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, zahraničních +size blogů sleduju poměrně dost na tumblru, pár i na bloggeru, ale chtěla bych narazit spíš na nějaké české. Přece jen ta kultura je trochu jiná, a zároveň i ta bariéra vzdálenosti. Paní/slečně z Austrálie prostě těžko řeknu "hele pojď, zajedem na čaj". :))

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.