pátek 23. listopadu 2012

"Jedenatřicítka", Olej z 31 léčivých rostlin, aneb zázrak od Justu

Častěji a častěji poslední dobou slýchávám věty typu "zase jsem nachcípanej" nebo "něco na mě asi leze". Vloni jsem vám pro podobné případy doporučovala tento trik. Pro nové čtenáře, co nechápou, o čem to sakra mluvím, když datum toho článku je letošní - blog jsem přesouvala z jiné domény. Letos si dovolím vychválit produkt, na který nejspíš v drogériích nenarazíte. A je to vcelku škoda, protože to je jedna z nejúčinnějších věcí, co znám.



Kdybych měla tento výrobek od švýcarské firmy Just charakterizovat jednou větou, byla by to asi věta "Tak to je teda síla". Už při prvním přičichnutí má člověk pocit, že se mu ty bylinky zažírají do mozku a že při tom nádechu určitě spálily i pěkných pár chlupů v nose. Oficiální popis produktu je následovný:

"Směs nejčistších éterických olejů získaných z 31 léčivých rostlin, jejíž přesnou recepturu od bylinkářů appenzellského kantonu dodržuje společnost JUST již 40 let. Spektrum použitých bylin ohromuje svou silou a univerzálností použití. Široké uplatnění nachází olej při akutních obtížích, avšak jeho ohromná síla tkví v prevenci. Dávkuje se po kapkách (balení obsahuje 1000 kapek) a obvykle se aplikuje potíráním, masážemi, nejrůznějšími koupelemi, inhalacemi, aromalampami, rozprašovači, zvlhčovači, obklady, výplachy, případně kloktáním. POZOR! Podrobné informace pro jednotlivé typy užití vám ochotně sdělí všichni poradci JUST. Nedoporučujeme přímou aplikaci oleje dětem do 2 let." (zdroj)

 Že nedoporučují přímou aplikaci malým dětem se ani moc nedivím. Obecně se s Jedenatřicítkou musí opatrně. Chtěla jsem vám ukázat jednu hodně starou fotku s mojí vlastní zkušeností, kdy jsem z toho olejíčku měla na krku vyloženě spáleninové pruhy (po pár dnech to vypadalo, jako kdyby mě někdo škrtil), ale bohužel už je asi někde ztracená v nenávratnu. Tak tedy jeden náhradní artefakt, kde to je vidět aspoň trošinku. Fakt, že jsem měla hooodně světlé obočí a odrosty, prostě ignorujte. :D Důležité je to, že když někde píšou, že si máte dát jen 2-3 kapky, opravdu si máte dát jen 2-3 kapky. Obzvlášť, když si děláte noční zábal na krk.


Jo, dá se říct, že ten olejíček je docela agresivní. Ale pomáhá, alespoň teda mně a všem z mojí rodiny. Využití má dost široké, můžete ho použít vlastně na cokoliv od hlavy až k patě, vyjma očí a vnitřností. Osobně ho používám na pupínky (na noc potřu), různé tržné/řezné ranky (smíchám s krémem nebo prostě potřu :D), na rýmu (vytřu nos nebo inhaluju), na bolest v krku/angínu (kloktám), na únavu těla (koupele) nebo při potížích s ušima (vytřu). Máma ho používá i na hojení/předléčbu oparů (potře ret). Obecně se mi zdá, že olejíček prostě urychluje hojení. Na každou aplikaci stačí strašně málo tekutiny, takže při příležitostném používání vydrží celá lahvička docela dost dlouho. Dávkování je jednoduché, balení má "odkapávací" uzávěr, takže buď ho prostě překlopíte a necháte odkapat, nebo si vezmete uchošťour (oficiálně se tomu asi říká vatová tyčinka, ale to mně osobně zní jako logickej nesmysl) a objedete okraje. To můžete využít třeba ve chvílích, kdy chcete při rýmě ulevit nosní sliznici.


Dřív se prodávalo balení skleněné 50ml lahvičky za 850,-. Podle nejnovějších informací (máti ho včera objednávala) se nyní nabízí 75 ml za 895,-. Netuším, jestli je v nabídce ještě i to menší, ale jelikož jí ho dealerka (strašný slovo v tomhle kontextu :D:D:D) ani nenabídla, předpokládám, že to prostě jen takhle změnili. A kde můžete olejíček sehnat? Tutovka jsou Just organizátoři (prodejci, poradci, dealeři). Dále se určitě dají sehnat nějaké nevyužité kousky na různých nabídkách (fóra, diskuse, bazary, ...). Jiná možnost v ČR asi ani není, protože Just prostě funguje tímhle systémem prodeje. Můžete zkusit ještě zahraniční obchody nebo ebay.

S výrobky od Justu mám víc zkušeností. Vyzkoušela jsem snad skoro všechny druhy krémů (máma měla jednu dobu krémovej justozáchvat :D), olejíčky, bujóny (jo, polívkový bujóny), koření, koupelové esence, syrovátkové nápoje, aloe vera nápoj, čaje, tělová mléka, deodoranty, spreje na dýchací cesty, sirupy... No prostě skoro všechno. A všechno to byly dost kvalitní výrobky, hlavně ty krémy, Eucasol a oleje. Takže za ty peníze to opravdu stojí. I když ty instantní nápoje už mi připadají dost zbytečné, a obecně ten Nahrin už není tak úplně košér - chemičárny - ale furt lepší, než Vitana nebo podobní velcí hráči ve žrádelním průmyslu. :D Ale třeba na tu bylinkovou sůl na vaření nikdy nezapomenu. Bez ní prostě tu pizzu nikdy tak dobrou neudělám, ale bohužel mě hodně odradilo, že obsahuje zvýrazňovače chuti. Asi jsem už zhejčkaná přírodou.

Takže jestli přemýšlíte, co zkusit, když na vás něco leze, prostě se vykašlete na všechny Coldrexy, Olynthy a nevímcovšechno, a investujte do tohohle malého zázraku.


M.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.