pondělí 17. září 2012

Zázrak, aneb jsem tlustá a sehnala jsem krásné kalhoty

Na začátek bych ráda uvedla, že článek je opravdu o strastech se sháněním kalhot větších rozměrů. Takže pokud s tímto tématem máte jakýkoliv problém, prostě a jednoduše dál nečtěte, uděláte radost sobě i zbytku světa. A zároveň prosím o respektování mého body-positive názoru. Komentáře urážející jakýkoliv tělesný typ, ať už z velikostí menších či větších, nejsou vítány.

Už delší dobu není zrovna snadné v mé spodní velikosti (48-54, podle materiálu/střihu) sehnat takové kalhoty, které by mi dobře sedly, nestály těžký prachy a zároveň se mi líbily. Pražské a brněnské dámy si možná klepou na čelo, ale věřte tomu nebo ne, v našich krásných Pardubicích je to prostě prekérka. Dříve se vcelku pěkné kousky daly sehnat v Tesco F&F, které ale s přestavbou budovy zmizelo a bylo nahrazeno "malým" oblečením dražších značek. Z krásného F&F výběru nám tu zůstaly 2 basic stojany, na kterých bych si nevybrala ani formální oblečení do práce. Nouzovkou bylo vždy C&A, které sice mělo XL koutek, ale ten se taky skládal z asi 3 stojanů plných šmejdovských předražených kekelů. Takko bylo téměř to samé, jen ten výběr byl ještě o kousek zoufalejší. H&M u nás zcela nečekaně +size koutek nemá. No a specializované "boubelkovské" obchody? Když se podíváte na tradiční kombinézy plnoštíhlých padesátnic, bude vám jasné, co se v nich dá sehnat. 

Za celou dobu svého módního uvědomění (= doba, po kterou vnímám to, jak se oblékám a jak v tom vypadám) jsem vyzkoušela X kalhotových střihů, barev i materiálů. Vkus se mi třeba ještě s věkem změní, momentálně jsem ale zakotvila u tzv. jeggins v tmavších nevzorovaných barvách a rovném nebo ideálně zúženém střihu. Materiál mi vyhovuje pružný, taková slabší - ale ne tenounká - falešná džínovina (netuším, jak se tomu říká, nejsem expert). No a tady se dostáváme k jádru pudla - připadá mi téměř nemožné v ČR tyto kalhoty sehnat. Úplně přesně moje přání nesplnily ještě žádné. Vlastně by mi ani nevadil zip a knoflík, KDYBY TO SAKRA TI BLBOUNI NEŠILI NA PLOCHÁ BŘICHA I VE VELIKOSTI 50.

Takže už asi třetím rokem hledám perfektní kalhoty. Útěchu mi nenabídly ani zahraniční obchody, kalhoty si prostě za ty peníze i s poštou netroufnu objednat, když mi sedí každé jinak. A světe div se, dneska jsem si překvapením málem kecla na zadek. Náhodou jsem s Kubou zabrousila do pardubického C&A (měli upoutávku na džíny za 225,-, které jsem teda zamýšlela koupit spíš pro něj, proto jsem ho tam zatáhla). No a při tradičním kolečku jsem s překvapením zaregistrovala, že se udála nevídaná změna v XL koutku, který byl posunut a ROZŠÍŘEN. Co se týče barev, zas takové haló to není, ale přece jen je to posun k lepšímu. Krom tradiční hnědé, béžové a šedé lze nyní v Pardubicích koupit také kalhoty v barvě červené, modré, tmavě zelené a vínové. A bacha - až do velikosti 54! A co je nejlepší? Nejsou to kalhoty jako takové, ale jeggins. Brečela bych. :)) Neměla jsem foťák, a těžko byste našli mobil, co fotí hůř než můj, takže reálné fotky nemám, ale na oficiálních stránkách jsem je objevila, jedná se konkrétně o tento model. Cena je 698,- CZK. Měla jsem štěstí ještě na jedny nebarevné (sehnat obyč černé pseudodžíny je nevímproč taky strašný problém). Cena opět 698,-. No a pro ty šťastnější, které se pohodlně vejdou v běžných velikostech do 48ky a menších čísel, mám také dobrou zprávu - C&A nyní nabízí elastické tmavší džíny rovného a zúženého střihu za 225,-. Pokud podobné sháníte, určitě tam na ně vlítněte. 

Do 48 jsem se tedy vešla i já, ale připadala jsem si v nich bohužel jak špatně natlačený párek, takže jsem neušetřila. Obecně moc číslování v C&A nechápu, klasická 48 mi nesedí, 48 v XL mi sedí lépe (diskriminácia?), ale pořád to není ono. Ale to už odbíhám a je vám do toho tak nějak kulové. :))  

No a teď k mým dvěma pokladům, které jsem si nakonec koupila. První jsou ony zmíněné jeggins v červené barvě. Jsou z příjemného pružného materiálu (68% bavlna, 30% polyester, 2% elastan). Velikost jsem vzala 52, sice mi sedly i menší, ale nechtěla jsem je moc obtažené. Vepředu mají 2 falešné kapsičky (ruku do nich nedáte) a falešný kryt zipu. Zip tam samozřejmě není. Vzadu jsou dvě kapsy, do kterých už ruku dáte. :) Nahoře jsou do gumy, jak bylo vidět na fotkách v odkazech výše. Reálně vypadají mnohem lépe než na webu, barva mi připadá tmavší, není zářivá. Dlouho jsem váhala, jakou barvu si mám vzít. Modrá byla krásná, ale v záplavě českých džínařek bych se v ní ztrácela. Zelená by mě lákala, ale červenou mám přece jen víc k čemu nosit. Když mi rupne v bedně a budou se dobře nosit, skočím si ještě pro zelené. No a jak v nich vypadám můžete vidět zde. Berte fotky s rezervou, nemám se kde jinde vyfotit, a kvůli odrazu ze zrcadla jsem musela jet bez blesku.


Druhý kousek jsem záměrně vzala nenápadný tmavý. Elastická pseudodžínovina, na dotyk hrubší než látka u předchozích kalhot - 77% bavlna, 22% polyester, 1% elastan. Opět velikost 52. Na boku mají zip a vnitřní knoflík (stejně je budu oblékat bez rozepnutí, ale co už). Vzadu i vepředu jsou bez kapes, na nohavicích je uprostřed svislý proužek. A fotky jsou ještě víc naprd než předtím, zvykejte si. :D

 

Toliko k mým dnešním úlovkům. Pardubické C&A tímto chválím za rozumný krok v rozšíření nabídky a ne zrovna tajně si přeju, aby se škála zboží v českých pobočkách dostala na stejnou úroveň, jakou můžeme vidět na německém webu této firmy. 

Náhodám a milým překvapením zdar.

M.

2 komentáře:

  1. první kombinace kalhot s tunikou je fakt "hmmmmmmm" :D

    OdpovědětVymazat
  2. Sluší ti to :-) Na větší veliksoti se doporučuju mrknout tady http://unimoda.cz/. Většinou tam seženu vše co potřebuju ;)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.