pondělí 25. února 2013

DIY psaníčko s ostny

Jak už název napovídá, dneska jsem tvořila. Bylo to rychlé, snadné, a uspokojilo to moje potřeby. Dokonce jsem při tom na tu chvíli i zapomněla smrkat a kašlat, což se v období nemoci rozhodně počítá jako velké plus.

Poslední dobou se ve světě módy rozmáhá trend cvočků, ostnů a podobně. Najdete je všude, nekecám, VŠUDE. Na oblečení, na botách, na kabelkách, na doplňcích, na krytech mobilů... No a i já už delší dobu po něčem takovém pokukovala, jen jsem nenarazila na nic přesně dle mého gusta. Takže jsem to vyřešila jednoduše - koupila jsem si zvlášť věc a zvlášť ostny. A pak to prostě dala dohromady. Je to fakt easy, zvládne to i naprostý antitalent na ruční práce, jestli se tahle činnost teda dá pod ruční práce zařadit.

Nejtěžší bylo se rozhodnout, jaký druh těch ozdob chci, protože jich je mraky. Existují různé barvy, tvary, i způsoby uchycení. Nakonec jsem se rozhodla pro obyčejné 10mm kužely ve zlaté barvě, aby mi ladily ke sponě na psaníčku a pásku k šatům. Jako druhou věc jsem si pořídila již zmiňované psaníčko (aby z toho pánové nebyli zmatení - psaníčko je opravdu kabelka, která vypadá jako dopis...). A aby mi nebylo líto případně zničených věcí, samozřejmě jsem obojí tradičně pořídila na eBayi. :)

Co potřebujete na jednořadové oostnování psaníčka o rozměrech 29x18 cm:

Tak především to psaníčko, dále šroubovací ostny (já spotřebovala 20 kusů), fixu nebo něco, čím si označíte místo propichu, špičaté nůžky a v neposlední řadě křížový minišroubováček na utažení.


KROK 1: Popřemýšlím si a naaranžuji ostny tak, jak chci, aby to vypadalo
KROK 2: Označím si fixem NA VNITŘNÍ STRANĚ kabelky místo, kde budu dělat vpichy
KROK 3: Nůžkami udělám v označeném místě akorátní díru (prostě propíchnu kabelku) a vpíchnu do ní šroubovací část ostnu
KROK 4: Otočím kabelku a našroubuji ozdobnou část ostnu
KROK 5: Utáhnu šroubováčkem


Finální výsledek může vypadat například takto:



Vážně to není nic složitého. A překvapivě ani nákladného (časově ani finančně). "Výrobní" cena se v tomhle konkrétním případě (když nepočítám těch asi 20 minut nad tím strávených) vyšplhala na opravdu závratných $10,48, což je asi 200 korun. Cena se víceméně odvíjí jen od hodnoty věci, kterou budete zdobit. To psaníčko mám ještě v růžové barvě, jen jsem chytla dobrou aukci, a vyšlo mě tak na poloviční cenu.

Ráda bych si pořídila ještě nějaké ocvočkované loafers. Ale jelikož to vychází zbytečně draho (jak bych měla život snazší, kdybych měla velikost 36), asi zas skončím u toho, že si koupím jednobarevné, a vylepším si je sama.


Cvoci s vámi


M.

8 komentářů:

  1. Tá sa teda podarila, skvelá je:)
    budem rada, keď sa prídeš pozrieť:)↓

    + práve u mňa prebieha aj giveaway, tak sa môžem zapojiť a skúsiť šťastie:)

    nati

    OdpovědětVymazat
  2. Je to krásné. Jste velmi šikovná.

    OdpovědětVymazat
  3. Wau, vypadá parádně, jsi moc šikovná :)

    www.christinewait.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Super nápad, na zítřek mám článek také se svým prvním DIY projektem. Jsem tvá nová čtenářka =) Ráda bych tě tedy pozvala i na svůj blog =)
    InHotBlog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Taky se k tobě podívám, a těším se na článek. :)

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.