pondělí 3. září 2012

Chuťový orgasmus


Dneska jsem se rozhodla opět zkusit Quiche. Ale chtěla jsem to udělat tak nějak opravdověji, minule to prostě nebylo ono, nic proti pánovi, který mi s receptem radil, ale šidit ingredience a postup se prostě až tak moc nevyplácí. Alespoň ne co se týče požitku, financí samozřejmě ano.

Chvíli jsem googlila a hledala to nejideálnější, nejhezčí a tak. Zabralo mi to asi 5 vteřin, protože na prdel mě posadil hnedka první recept, který jsem rozklikla. Jedna paní (aspoň teda tuším, že paní :D) si vede pěkný blog o vaření, recepty popisuje hezky a pochopitelně a hlavně je doplňuje fotkami. Sláva jí. Stránka hnedka putovala do záložek. Krom nyní již osvědčeného receptu na Quiche jsem tam narazila i na pár dalších zázraků, které chci někdy v budoucnu prubnout. :)

Postupovala jsem podle receptu, jedinou změnou bylo množství cibule a obsah náplně. Cibuli jsem použila jenom jednu, jelikož mým záměrem byla spíš brokolicová náplň.

Pořádnou změnou oproti normální kuchyni je použití zdravější špaldové mouky. Kurňa to byl ale tah. Těsto nádherně vonělo i chutnalo a oproti klasické bílé mouce bylo i o něco "mokřejší", což je zrovna pro mě velká výhoda, jelikož nemám ráda suché drobkovaté okraje. Zoufalá jsem se cítila pouze ve chvíli, kdy už to vypadalo, že mi nevyzbyde dostatek těsta na okraj, ale nakonec vše dobře dopadlo. Stačilo jen trochu déle dělat hada, jako jsem dělala kdysi ve školce z modelíny. :D

Finální výsledek po vytáhnutí z trouby, vychladnutí, rozkrájení a nandání na talíř byl prostě kulervoucí. Málokdy mě něco v kuchyni fakt překvapí, co se týče chuti. Na mimořádnou chuť jsem docela rypák. Ale tohle byl ráj. S každým soustem mé chuťové buňky prožívaly gurmánský orgasmus. No prostě tyjo, mmmm, jéžišmarjá, ach. ^^ :D

Pro inspiraci a iritaci přikládám fotku mého výplodu, záviďte:

A kdo by měl zájem si tuhle nomnomku ukuchtit taky, dole přidám odkaz na onen zázračný blog (konkrétně na recept na Quiche). Doporučuji postupovat podle receptu a použít doporučené suroviny. :)

http://dolcevita.blog.cz/0702/quiche-lorraine


M.

2 komentáře:

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.