úterý 25. září 2012

Podzimní pochoutka

No jo, zase žrádlo. Ale co už, baví mě experimentovat. A někdy se to dokonce i povede... Ne, kecám, povede se to v 99 % případů.

Včera jsem na počest příjezdu mého kamaráda zkusila udělat "řezaný" jablečný chléb s mandlemi a skořicí. Jo, vím, že to není přesný překlad "pull-apart", ale finálně zas tak moc pull-apartovej nebyl, takže si ty názvy poupravím podle trochu jiné charakteristiky. Na recept jsem narazila na Tumblr (klasicky) a tak nějak mě nadchla ta představa chuti jablek. Dlouho jsem je neměla. Myšlenka dala myšlenku, peníze daly nákup, a já mohla začít tvořit. Recept jsem se snažila dodržet, nicméně jsem použila tmavou špaldovou mouku, polovinu cukru jsem nahradila stévií, nepoužila jsem vanilku (lusk jsem bohužel už celý předtím narvala do piksly s cukrem) a místo pekanových ořechů jsem tam vrazila mandle se slupkou. A nedělala jsem polevu. Výsledek dopadl více než skvěle, ale přesto bych příště udělala pár změň, o těch se zmíním na konci článku. Jo, a nakonec to nebyl chléb řezaný, ale spíš trhaný. Pláty jsem sice nařezala, ale do hřbetu jsem je spíš skládala až po natrhání... Ten úžasný **** pečící papír z Tesca by měl sloužit leda tak na podpal. Bílý si prosimvás nikdy nekupujte, jedině hnědou klasiku. A teď už můžete slintat (ne, není připálený, je tmavý kvůli TMAVÉ mouce):


Recept pochází z blogu Half Baked. Pokud by měl někdo potíž s překladem ingrediencí, může se mrknout na můj rychlý přepis pro vaření, dělám si takový pokaždé, abych nemusela pořád lítat k pc (skleróza). A když se recept osvědčí, putuje do toho sešitu, na kterém je papír vyfocený. Ale o tom třeba zas někdy příště. :)


Postup je snad dostatečně jasný z fotek v receptu v odkazu. No a co bych změnila při dalším pečení?
  • VÍC JABLEK - možná nastrouhat ještě jedno jablko přímo do těsta
  • VÍC OSLADIT - toto je individuální, mně to takhle stačilo, přítel by to ocenil sladší
  • VÍC SKOŘICE - na férovku, vonělo to krásně, ale po upečení byla vůně skořice dost slabá
  • možná přidat rozinky a určitě přidat vanilku
  • péct v plechové formě, nebo po silikonové ještě nechat dopéct vyklepnuté na pekáčku
Těžko říct, jaký by byl za použití bílé mouky. Špaldová má sama o sobě trochu jinou chuť i vůni, takže je možné, že skořice by stačilo dát podle receptu a jablka taky. Zkuste to a uvidíte. Recepty stejně skoro vždy slouží jen jako přibližná kostra. 

Vůním podzimu zdar a hurá.

M.

1 komentář:

  1. Bolo to nomíkaté :-) A viac stévie by rozhodne do cesta prospelo, pretože tá špalda je taká výraznejšia než biela :-)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.