středa 19. září 2012

AVADA KEDAVRA!

Vždycky jsem měla ráda Harryho Pottera. Lepší fiktivní svět prostě v knížce už nikdy neobjevím. Zároveň jsem vždycky měla ráda kontrast černé a zelené. No a jelikož mi zbývá posledních pár volných dnů, než se pohřbím do školního bahna, usmyslela jsem si, že si vytvořím něco, co ukojí moji touhu po nenápadném "vtipném" tričku. Abych vysvětlila ty uvozovky - určitě jste postřehli trend poslední doby, tj. různá meme/geek trika. Řekněme si to narovinu, ve většině případů stojí za houby. Málokdo vypadá dobře v bílé barvě, barevná/černá jsou dražší nebo vůbec nemají. Střihově je to ještě horší, ženská v nich většinou zákonitě musí vypadat jak trhan. A především některé obrázky/nápisy jsou tak strašně vtipné, až to mlátí dveřma... 

Základními problémy nabídky trhu jsou tedy barvy, cena, střihy a co si budeme povídat, i velikost. Kvůli velikosti trochu odbočím - nedávno jsem kupovala jedno dámské triko jako dárek k Vánocům (no jo pořád, jsem blázen), dlouho jsem váhala nad velikostí, na stránkách totiž existovaly 2 různé (!) tabulky velikostí. Nakonec jsem se rozhodla pro větší a ještě že jsem to udělala. Textil na potisk nejspíš objednávají v Číně, protože velikost XL si asi představuju trochu jinak. Z toho vyplývá, že já bych na sebe dámské triko sháněla jen horko těžko. A pánské? Límec těsně u krku, plandavé rukávy, žádný tvar? Fakt díky.

Co se týče potisku, chtěla jsem něco jednoduchého, něco co mám ráda, co vystihne můj postoj a zároveň nebude křičet "Jsem ztělesněný nevkus". V kombinaci s již zmíněnými fakty jsem se nadchla pro smaragdově zelený nápis Avada Kedavra na černém podkladu. Kolik by stál potisk u firmy je asi většině z vás jasné, ceny šplhají k +-600,- i s poštou. 

Střihově jsem si představovala buď delší a větší triko s vystřihnutým límcem, které by se dalo třeba i s páskem nosit jako tunika/šaty, nebo větší tílko. To pro mě znamená sáhnout v pánském oddělení pro velikost 4XL nebo větší. Díky bohu za aukro - za 180,- i s poštou jsem sehnala nové černé triko. Přišel ale tak kvalitní výrobek, že mi bylo vyloženě líto do toho střihnout, tak možná až časem. :)) Tak jsem vlítla do Kiku. Momentálně vyprodávají letní tílka, takže jsem ukořistila obyčejné černé ve velikosti 5XL jen za 79,-. Je fakt velký, přesně to, co jsem chtěla. Pro lidi menšího vzrůstu by to byly už spíš minišaty. Nakonec jsem se rozhodla použít právě to tílko, jednak do něho nemusím stříhat, a jednak bylo levnější, tak by mě neúspěch mrzel méně.

Jako další výbavu jsem si (po prostudování možností a způsobů potisku a pomalování textilu na googlu) pořídila barvu na tmavý textil a štětec. Barva je od firmy Terno Colour (smaragdová) a štětec je úzký do špičky ve velikosti 0. Barva za 30,- a štětec v podobné cenové hladině. Prostě náklady jak prase.


Nejprve jsem si načrtla font, jak asi cca bych chtěla, aby to vypadalo. Poté jsem si nápis přenesla obyčejnou tužkou přímo na triko, moc to vidět není, ale stačily mi jen slabé obrysy. Dá se koupit i vyloženě přenášecí bílá tužka, která se na triko dostane přežehlením z pečícího papíru, ale nápisy se musí dělat obráceně a už se vidím, jak nad tím ztrácím nervy... Pak jsem postupně začala psát barvou. Pomalu, s rozvahou. :D Ale všechno bylo v klidu, malým štětcem se dají dělat až překvapivě rovné tahy. Na fotce můžete vidět rozpracovaný nápis (1. vrstva) včetně tužkového náčrtu.


První vrstvu jsem nechala zaschnout a pomalu začínala panikařit, protože nebyla vůbec vidět. Už jsem byla smířená s tím, že jsem to prokaučovala a vzala špatnou barvu. Pak jsem ale přidala další 2 vrstvy, nechala zaschnout, přežehlila přes pečící papír a přidala další 2 vrstvy, přežehlila, a světe div se, barva drží. Jasně, ještě nevím, co s tím udělá pračka, ale kdyby to byl průser, dám vám vědět. Ale jelikož se to má prát max. na 40°C a vypadá to, že drží dost pevně, neměl by s tím snad být problém. Barva je ve skutečnosti zářivější než na fotce.


Příště bych navíc udělala akorát rozměření pravítkem. Jelikož jsem to dělala poprvé a nevěděla jsem ani, jestli to chytne, načmárala jsem to bajvoko. Neškodilo by, kdybych to o jedno písmeno posunula, ale zas tak to při nošení vidět není.

Ve finále jsem tedy spokojená. Mám tílko, které není jak pěst na oko, a dokonale vystihuje, co si občas o lidech myslím. Když se prodíráte davem, nebo narazíte na debila, účinek této kletby by se leckdy i hodil... O Potterovské gramotnosti nehodlám polemizovat, určitě se najdou lidé, kteří netuší, co to sakra znamená, ale to už je jejich smůla.

Kouzlům třikrát sláva.

M.

2 komentáře:

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.