pondělí 3. září 2012

DIY smradík


Po půl století vám podsunu další článek. Tentokrát bych to ráda pojala jako ukázku mého domácího řádění. Ale né, prasáci, žádné čuňačinky. Pouze DIY, aneb Do It Yourself (pro neangličtináře - Udělej si sám). No jo, uznávám, i to je trochu zavádějící, pojďme se radši věnovat tomu hlavnímu. :D

Jak jsem již naznačila výše, dneska jsem se konečně dostala k menšímu DIY "projektu", na který se chystám už asi 2 měsíce. Samozřejmě se to týká vyrábění věcí vlastníma rukama, člověk prostě popustí uzdu kreativitě a vytvoří si něco podle svých představ místo toho, aby šel a někde to koupil už hotové.

Já osobně jsem už měla pokrk těch umělých vůní z osvěžovačů vzduchu. Spíš mi to začalo smrdět, je to drahé, atd. Poslední kapkou byla nějaká vůně na toaletu, která mě málem donutila brečet. Tak jsem se rozhodla, že zkusím vytvořit něco, co jsem kdysi zahlédla na internetu.

Co potřebujete:
Zavařovací sklenice nebo podobná nádoba (zadarmo šlohnete babičce)
Vonný olej (to je to, co se cpe do aromalamp, cca 70 kč)
Jedlá soda (podle objemu sklenice, 1 pytlíček cca 3 kč)
Uzávěr (záleží na fantazii, stačí i alobal, nebo probodat víčko od sklenice, ale to probodejte až po promíchání prosimvás :D)
Co uděláte:
Do sklenice nasypete pytlíček jedlé sody (pokud si koupíte velký, odhadnete přiměřenou dávku malého pytlíčku), nakapete 4 kapky vonného oleje, nasypete další pytlíček, nakapete další 4 kapky oleje. A takto pokračujete pořád dokolečka, dokud nebudete asi v 3/4 sklenice. Uzavřete sklenici víčkem a POŘÁDNĚ protřepete, aby se olej se sodou promíchal. Prostě z toho zkuste vytřást duši. Odendáte víčko, čmuchnete si, uděláte AAACH a vršek sklenice následně "zavřete" něčím s průduchy.

Na svůj smradík k počítači jsem použila 212ml sklenici od džemu, vonný olej Divoká třešeň, 6 pytlíčků se sodou, formičku na muffin a zbytek síťoviny z okna.



Fantazii se jako obvykle meze nekladou, takže tvar, velikost nebo barva nádoby záleží jen na vás. Logice se taky meze nekladou, takže když chcete provonět celý větší pokoj, použijte více nádobek nebo si vytvořte nějaké povětší monstrum. :)

Čuchu třikrát zdar.

M.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.